Conversie Optimalisatie (CRO)

Met conversie optimalisatie of CRO (Conversie Ratio Optimalisatie) zetten we de bezoekers op jouw website om in leads.

CRO wordt vaak toegepast voor webshops. Maar ook websites kunnen profiteren van CRO. Zo kunnen we ervoor zorgen dat je websitebezoekers vaker die “offerte aanvragen” knop zullen indrukken!

Wat is CRO?

We benoemde het al kort: CRO = bezoekers omzetten in betalende klanten. Misschien denk je nu: “Hoe dan? Bezoekers kijken naar mijn producten. Als ze het wat vinden kopen ze het en anders niet…” Dat is een flinke misvatting! In elk (online) aankoopproces zitten namelijk wel wat hobbels.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Onduidelijke, niet overtuigende productinformatie
  • Niet-geoptimaliseerde product-titels
  • Moeilijk te vinden aanvullende informatie
  • Technische mankementen in je aankoop- of aanvraagproces

Wij gaan voor je aan de slag om deze hobbels te lokaliseren en egaliseren. Zo loopt het aankoopproces op jouw website of -shop weer soepel door. 

Wat kun je verwachten?

We bieden je graag real-time inzicht in jouw CR Conversieratio aan het begin van jouw traject én tijdens. CR wordt als volgt berekend.

Conversieratio % (CR) = Aantal conversies (transacties of mensen die offerte aanvragen)/ Aantal bezoekers X 100%

Maak klanten van bezoekers!

Wil jij ook jouw websitebezoekers omzetten in klanten, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Laat je e-mailadres achter in het onderstaande contactformulier en ontvang concrete tips om jouw CRO te verbeteren!

Heb je vragen?

Die neem ik graag bij je weg. Je kunt gemakkelijk contact opnemen via het contactformulier en via LinkedIn. Een belletje mag natuurlijk ook altijd!